Presentació
L’objectiu del grup Antropologia Sonora és iniciar un espai de recerca permanent sobre la sonoritat de la vida social (la música, el soroll, els sons més quotidians i els més excepcionals) i sobre les possibilitats d’escolta de la investigació antropològica.
Aquest grup d'antropologia sonora realitza des de gener de 2005 unes converses mensuals (normalment el darrer divendres de cada mes) a la seu del CSIC.
Principals temes d'interés
1. Música i immigració: teixits socials i musicals que es construeixen a partir de les bandes sonores del cinema de Bolywood i usos, significats i funcions que adquireixen les pràctiques musicals de les persones cubanes establertes a Barcelona.
2. Les músiques de l'ambient: Idols musicals de l'escena; imatge sonora i espais de recreació dels col·lectius gay de Barcelona.
3. Les músiques del món o "World Music": un difícil equilibri entre tradició, modernitat i mercat.
4. La investigació socioacústica: les pràctiques sonores de la vida quotidiana i les seves possibilitats d’escolta i anàlisi per part de la investigació social (l’antropologia, la psicologia social, la sociologia).
5. Espais sonors i vida quotidiana: relacions perceptives, polítiques i estètiques entre el so i els diferents espais de la vida social.
Persona de contacte: Sandra Anitua sanitua@yahoo.es
Activitats relacionades
- La latinidad vista desde una costa Mediterránea: desde el enraizamiento de la "cubanÃa" musical hasta el injerto rumbero
- Los ritmos afro-venezolanos en la música urbana de Venezuela
- Presentació del projecte Hipzoma
- Freesound Project, Freesound Radio y Sons de Barcelona Proyectos colaborativos alrededor del sonido
- Simposi Internacional: Hip-Hop y Street Culture. Apropiaciones Tangenciales del Espacio Público.
- Las "Tierras de Nadie" de José Iges: el paisaje sonoro conformado por las tecnologÃas de telecomunicación
- Passejades pel buit. Una etnografia sensible